Cübbeli Ahmet Hoca şaşırtan vaazlarından birine daha imza attı. Bu kez çalışma hayatına girdi ve kadınlarla erkeklerin birarada çalışmasının caiz olmadığını iddia etti. Üstelik kadın tesettürlü olsa dahi bunun günah olduğunu savundu.
Vahdet Gazetesi'nde yazan Cübbeli'nin iddiasına göre erkeklerle aynı ortamda çalışan kadının kazandığı para da 'temiz' değil. Dahası da var… Eğer erkekle kadın çalışma ortamında tek başlarına kalırsa bu da 'halvete' giriyormuş.
İşte erkek ve kadının aynı ortamda çalışmasına dair sözleri;
"Kadın ev dışında kadınlar arasında çalışıyorsa bu caizdir. Gelelim erkekler içinde çalışmak meselesine. Bugün çalışan bayanların ekseriyetinin maruz olduğu durum erkekler arasında çalışmadır. Memuriyetler, bazı noktalarda işçilikler böyledir. Erkek-kadın karışık çalışmaktadır.
YA AYNI ODADA BAŞBAŞA KALIRLARSA
Bir kadının başı kapalı, avret yerleri kapalı ancak erkeklerle bir arada. Buna caiz dememiz öncekilere caiz dediğimiz gibi kolay değildir.
Neden?
Çünkü burada bazen bir erkekle bir kadının tek başma kalmaları mümkündür. Yandaki erkek memur çıkar bir işe, öbürü gider yemeğe, öbürü gider bir ihtiyacına. Hepsi gittiğinde bir erkekle bir kadının tek başına kaldığını düşünelim. Hadis-i şerifte "Bir erkekle bir kadın sakın tek başma kalmasın." (Beyhakî, Ma'rifetü'süneni ve'lâsâr, no:3337,9/73) buyruluyor. Yani tenhada tek başına kalmasın, bir odada kapı kapalıyken kalmasın. Kapının açık olduğu durum halvete girmez. Halvet olduğu vakit ise araya mutlaka şeytanın gireceği, fitneler çıkaracağı, birçok günahlara sebebiyet vereceği beyan ediliyor. O zaman aralanndakı 3.Elçinin şeytan olacağı söyleniyor.
ÖRTÜLÜ DE OLSA CAİZ DEĞİL
Kadının erkeklerin bulunduğu ortamda bir arada çalışmasına avret yerleri örtülü olsa da biz caiz değildir diyoruz. Caiz değildir demek günah demektir. Peki, avret yerleri örtülü olsa burada kazandığı para haram olur mu?
Ama çalışması "caiz midir, değil midir?" meselesine gelince; dolayısıyla bu kazanca da pislik getirir. Burada kadının erkeklerle muhatap olduğu, bir de avret yerlerinden bir kısmının açık olduğu noktalarda kazandığı nzka temiz denemez.
KADININ YÜZÜ DE GÖRÜNMEMELİ
BÜTÜN fıkıh kitaplanmızda zikredilen kaide üzere "Hür bir kadımn bedeninin tamamı avrettir. Ancak yüzü ve eli müstesnadır." Yüz zarurettir gözünün görmesi, nefes alması için. Bir de tanınması icap edebilir. Erkek midir kadın mıdır vesaire… Tabi bununla beraber kadının yüzünü kabak gibi açık tutması da uygun değildir. Çünkü Aişe anamız (Radıyallâhu Anhâ)nın yolu görmesi için bir gözünü açık tuttuğu gibi rivayetler de var. Fakat yüz de güzelliğin en belirgin olduğu yerdir. Bedenin aynası hükmündedir. Bu itibarla yüzü de tamamen açmak uygun değildir.